Opcja MAX podnosi moment obrotowy napędu P1 Mover o 18% (jednocześnie obniżając prędkość o 15% – prawa fizyki!) i ma postać zmodyfikowanej przekładni pośredniej.
Z uwagi na duże zainteresowanie klientów montażem opcji MAX do napędów P1 Mover już użytkowanych, informujemy, że od maja 2021, wszystkie modele 2-osiowe posiadają opcję MAX zamontowaną fabrycznie. Ustrzeże to posiadaczy dużych przyczep 2-osiowych przed dodatkowymi kosztami związanymi z “upgrade-em” i pozwoli cieszyć się od razu MAX-ymalną mocą P1 Mover! Możliwy jest również fabryczny montaż do modeli 1-osiowych.
P1 Mover od początku projektowany był z myślą o uzyskaniu maksymalnych możliwości z jednej pary silników napędowych – przez lata uzyskał bardzo dobrą opinię zwłaszcza wśród użytkowników największych przyczep kempingowych oraz przyczep komercyjnych. Jeśli jednak przeciążenie systemu zdarza się Tobie zbyt często i nie będzie przeszkadzać Ci zmniejszona o 15% prędkość (z 12.5 do 10.5 cm/s) – warto, abyś rozważył montaż opcji MAX.
Dzięki modularnej konstrukcji napędu P1 Mover montaż opcji MAX jest relatywnie prosty i sprowadza się do wymiany kół zębatych w przekładni pośredniej, bez konieczności zmian w innych komponentach systemu (konieczne jest natomiast zdjęcie Movera z przyczepy).
P1 MAX jest wstecznie kompatybilny ze wszystkimi napędami P1.
kod produktu:
zestaw MAX do montażu w standardowym napędzie P1: 0120MAX
zamontowany fabrycznie: dodaj MAX do 1-osiowego modelu P1 (np. P1 Mover A MAX). Modele 2-osiowe domyślnie wyposażone są w opcję MAX od maja 2021.
Nota:
Pomimo, że nie podajemy oficjalnych specyfikacji dotyczących maksymalnej dopuszczalnej wagi przyczepy (przy przyczepach 2-osiowych jest wiele czynników mających wpływ na pracę napędu, jak: stan kół, kółka prowadzącego, a nawet konstrukcja ramy i rozstaw osi), proste równanie mechaniczne wykaże 18% wzrostu momentu (“siły”) napędu (oczywiście kosztem prędkości) po zastosowaniu przekładni MAX.
Jako odniesienie: testowaliśmy P1 Mover MAX zamontowany na 2-osiowej przyczepie o wadze rzeczywistej 2.8t i nie przeciążyliśmy systemu ani razu, skręcając na płaskim betonowym podłożu (przeciążenia zdarzały się w takich warunkach ze standardową przekładnią). Dla wyjaśnienia podamy, że skręt przyczepą 2-osiową jest najbardziej wymagającym manewrem – mover musi pokonać opory drugiej osi, do czego potrzebny jest ekstremalny moment obrotowy. Oczywiście ta sama przyczepa z lekkością pokona przeszkody (niewielki krawężnik, wzniesienie itp) jadąc wprost. Mając na uwadze powyższe, możemy z najwyższą pewnością, że napęd P1 Mover MAX jest najmocniejszym napędem 2-silnikowym dostępnym na rynku.